vineri, 27 martie 2009

Volkswagen Beetle

NOUL BEETLE



Cam asa va arata noul Volkswagen Beetle in 2010, cel putin acesta este anul anuntat de germani pentru reaparitia masinii care a pornit un trend. Noul Beetle va fi mai masculin decat predecesorul sau, dar si mult mai sportiv. Motivul acestei decizii este faptul ca masina prezenta este mult prea feminina, iar VW vrea sa se adreseze si barbatilor.

Masina va concura cu Mini si Fiat 500, un grup restrans de masini clasice readuse la viata. Noul model de Beetle a luat in primire tehnologie folosita pe noul Golf si pe noul Audi TT. Un designer de la VW a declarat ca design-ul este foarte complicat de realizat, dar partea buna la Beetle este ca va putea fi deosebit de modelul prezent, pe cand la Mini schimbarile sunt minore de obicei.

Cred ca acesta este modalitatea celor de la VW de a arunca cu putin noroi in BMW, e k intre germani. Mai multe vom vedea doar cu timpul.

A aparut ca si concept in 1994 in SUA, concept creat de centrul de design din California. Masina a avut la baza vechiul Beetle, dar extrem de modern atat ca si tehnologie cat si design. Noul Beetle are motorul racit pe apa si amplasat in fata, folosind astfel tractiunea frontala.


Istoria lui Volkswagen Beetle

Este una destul de lunga care continua si azi. A fost conceputa in 1931 de Ferdinand Porsche si Zundapp, fiind numita “Auto für Jedermann” (masina pentru orice om). Porsche dorea un motor in 4 cilindri, dar Zundapp a folosit unul in 5 cilindri cu racire pe apa. A fost prima data cand numele de “Volkswagen” a fost folosit.

In 1933 Adolf Rudolf a cerut lui Ferdinand Porsche sa creeze un “Volks-Wagen” (masina poporului) care sa poata duce 2 adulti si 3 copii cu 100km/h, dar si sa fie ieftina si simpla. Masina a ajuns sa coste cat o motocicleta.

Masina a inceput sa fie testata in 1935, majoritatea modelelor avand un motor in 4 cilindri montat in spate cu racire pe aer, doar modelul 12 avea un motor in 5 cilindri cu racire pe apa, fiindca asa dorea Zundapp. In timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial a incetat productia, fabricile producand masini pentru folos militar. Cei de la Volkswagen au avut probleme cu Tatra fiindca cei din urma spuneau ca le-a fost furat design-ul.

Modelul postbelic avea un motor de 34 cp care atingea 115 km/h si consuma 7.6 l/100km. Acest model a fost una din cele mai bune modele din categoria sa, concurand cu Mini si intrecand Citroen-ul 2CV si Morris Minor.

Dupa 1950 masinile au suferit modificari estetice minore, adica doar geamurile au fost schimbate, cel dublu din spate a fost schimbat cu unul intreg, iar parbrizul drept a fost schimbat cu unul curbat.

In 1951 s-a folosit si motorul diesel de 1.3 litri. Au fost folosite doar 2 moatoare boxer diesel care nu aveau turbina. Masina a fost testata pe Nurburgring si a atins 0-100km/h in 1 minut, fiind mult mai incete decat benzinarele care atingeau 0-100 in 27 de secunde.

In 1966 au crescut puterea motorului la 50 de cp, iar in 1967 la 54 cp. Masina a fost imbunatatita 1971 prin modelul Super Beetle care era o masina mai noua, mai sigura, mai confortabila si putin mai moderna si mai mare. Din pacate anii ‘70 au dus la decaderea micutului gandacel din cauza japonezilor care ofereau masini mici cu un design si tehnologie doarte diferita de ce producea Volkswagen.

Productia de broscute a incetat intre 1940 si 1945 datorita razboiului. Dupa 1945 la Wolfsburg, apare prima fabrica Volkswagen, in care se dorea continuarea fabricarii deja binecunoscutului KdF.
Pana in anul 1954 productia acestui model deja a ajuns la 1 milion de exemplare. Vazand succesul acestui model, intre 1960 si 1970 inginerii germani dezvolta acest model, inlocuind suspensia pe bare de torsiune cu cea pe telescoape si dezvolta noi motoare de 1200, 1300, 1500 si 1600 cmc mult mai puternice,tot cu puntea motoare pe spate, iar racirea pe baza de aer o inlocuiesc cu racire pe baza de lichid.

Anul 1978 marcheaza sfarsitul productiei de broscute in europa datorita faptului ca au devenit necompetitive fata de modelele aparute atunci (Golf 1, iar pentru curiosi primul model de Volkswagen Passat a aparut in anul 1973). Mentionez ca productia la nivel mondial a incetat in anul 2003, ultimul model iesind pe portile unei fabrici din Mexic.

Acesta este Super Beetle-ul, aparut in 1979.








marți, 24 martie 2009

DESIGNUL. PROCES, INOVAŢIE ŞI AUTENTICITATE














Putem defini designul?

Când auzim cuvântul design, instantaneu avem o multitudine de indicii şi de întrebări ce se agită simultan în minte. Această agitaţie de repere şi de necunoscut provoacă de cele mai multe ori confuzie. Avem nevoie de o clarificare. Are designul limite ? Ni se confirmă constant, atât nouă specialiştilor cât şi beneficiarilor, că designul este un domeniu larg în continuă expansiune şi că este dificil de trasat limite. Ceea ce inseamnă că este o specialitate extrem de flexibilă, aproape organică. Se mulează nevoilor societăţii actuale iar pe cele ale societăţii viitoare le anticipează. Designerul este vizionarul de care orice fabricant are nevoie imperativă pentru a putea evolua şi inova.

Ce face designerul mai concret ?

Designerul în primul rând observă, analizează, apoi imaginează, schiţează, machetează, modelează şi prototipează. Designerul trebuie să aibă o viziune largă asupra lumii ce îl înconjoară pentru a o putea modela. Există foarte multe ramuri ale designului printre care putem sublinia câteva mai importante : cel mai popular este designul grafic (afiş, identitate de corporaţie, tipografie) ; printre categoriile mai recente din sfera designului grafic se află designul de pagini web numit de altfel şi « webdesign ». Mai « misterios » pentru publicul larg este designul industrial (conceperea obiectelor şi a ansamblurilor de obiecte de care omul are nevoie şi cu care acesta interacţionează : mobilier, corpuri de iluminat, acesorii, electrocasnice, obiecte decorative, obiecte promoţionale, ce se proiectează pentru producţie în serie largă sau limitată). Designul de interior se ocupă cu amenajarea spaţiilor interioare pentru o mai bună utilizare a acestuia, armonizarea obiectelor, a mobilierului şi a stilulrilor. De asemenea mai puţin cunoscut în România este designul urban, unde designerul se ocupă de toate obiectele spaţiului urban : cabine telefonice, bănci, locuri de joacă pentru copii.

În România termenul de design a apărut mult mai târziu în anii 70, spre deosebire de Occident, unde designul isi face apariţia treptat o dată cu industrializarea şi cu înfiinţarea Şcolii de Arte Aplicate de la Bauhaus în 1919. Din păcate industria româneasca nu este pregătită să recunoască designul. Ne aflăm încă într-o fază de educare a societătii despre ceea ce înseamnă designul. În acelaşi timp putem afirma despre definirea designului că este mereu în stadiul de completare datorită rapidităţii de mişcare a domeniului. Voi face o mică iniţiere în metoda desfăşurării unui proiect de design industrial.

Cum putem descrie procesul unui proiect de design industrial? Este important să cunoaştem diferitele etape în realizarea unui proiect de design pentru a conştientiza valoarea şi consistenţa domeniului.

În primul rând este identificată problema. În unele cazuri designerul trebuie să inventeze un nou produs. În alte cazuri designerul va trebui să reproiecteze un produs existent sau un element al acestuia. De asemenea, designerii pot îmbunătăţii un produs existent. Identificarea problemei se poate face printr-un « brief »(chestionar) sau pentru cazuri mai complexe printr-o analiza SWOT. Pe lângă acest brief sunt luate în consideraţie funcţia obiectului, aparenţa, materialele, construcţia, siguranţa acestuia. Urmatorul pas este generarea unor piste posibile de catre desginer. Primele schite nu sunt foarte detaliate. Apoi se selectează una din directii analizand: ce matriale sunt disponibile, timpul necesar pentru constructia solutiilor. Aceasta analiza duce la alegerea celei mai potrivite soluţii. După alegerea unei soluţii se trece la aprofundarea uneia din idei prin detalierea desenului, prin cotarea parţială, indicarea posibilelor materiale, ce finisare este necesară. Apoi se trece la realizarea unei machete sau chiar a prototipului. Prototipul este varianta în mărime naturală a obiectului proiectat aproape identic cu obiectul ce va intra în producţie. Printre ultimele faze ale proiectului se afla testarea şi evaluarea. Designul creat trebuie să raspundă la întrebarea : va funcţiona ? Daca proiectul corespunde, va fi lansat în producţie.

Tendinţe în design ? Designul are tendinţe precum cea specifică modei de formă şi estetică dar nu exclusiv. Tendinţele designului sunt în primul rând proiecţiile vizuale ale unui proces intelectual asupra unei probleme. Putem distinge două tendinţe în designul actual:

Designul lux, fashion, ce contribuie la intreţinerea visului societăţii ce tinde tot mai mult spre expansiunea luxului…luxul accesibil ce favorizează consumul excesiv de produse pur şi simplu dintr-o necesitate estetică şi « de imagine socială »…de «look ». De multe ori credem că designul este scump si pentru elite şi în acelasi timp societatea actuală pretinde individului să fie o elită (politica concurenţei a capitalismului) .Ni se prezintă mereu obiectele de design în relaţie cu personalităţi sau staruri. Unii producatori caută noi strategii pentru a-şi lărgi producţia iar una dintre ele este aceea de a creea idealuri comerciale. Din păcate cu ajutorul marketingului şi a publicităţii chiar reuşeşte, transformând personalităţi diferite în stereotipuri.

Designul eficient îşi direcţionează exigenţa spre sfera umană - socială – ecologică- pentru o evolutie constientă si benefică. Designerul din a doua categorie se concentrează pe probleme de ecologie, de inovaţie, de evoluţia ideilor, de responsabilitate fată de societate, de conţinut şi nu doar de suprafaţă. Tendinţa în designul eficient contemporan este de a se implică tot mai mult în zona de experiment, inovaţie, cercetare stiintifică, energii recuperabile, futurologie. Este prezent si se implică activ în cercetări ştiinţifice interdisciplinare.

Autenticitatea în design
Falsurile sau copiile inexacte ale adevăratelor concepte de design duc la perimarea scopului iniţial al proiectului şi la poluare intelectuală şi materială. Trăim într-o societate de consum într-o decădere vizibilă pentru producător (costurile de producţie cresc vizibil datorită globalizării) dar insesizabilă pentru cumpărator. De fapt supraproducţia cere un supraconsum de energie iar viitorul nu este luminos în această privinţă. Designerul trebuie să işi reamintească rolul fundamental al designului : acela de a creea pentru om. Şi de aceea trebuie ca designerul împreună cu producătorul să îşi asume responsabilitatea faţă de ceea ce crează şi produc.

luni, 23 martie 2009

I'll miss you my precious litlle dog



My precious dog ...a little shih-tzu
Originea

Tibet
Aspectul general
Caine robust, cu par abundent, tinuta mandra, cu o figura asemanatoare unei crizanteme.
Proportii importante
Inaltimea la greaban nu trebuie sa depaseasca 26,7 cm. Tipul si caracteristicile rasei sunt de cea mai
mare importanta si nu trebuie, in nici un caz, sacrificate doar pe criteriul de talie. Greutatea: de la 4,5 kg la 8,1 kg.
Greutate ideala: de la 4,5 kg la 7,3 kg.
Capul
Capul: Capul este lat si rotund, cu ochii bine departati. Capul bine imbracat in par, care cade mult peste ochi. Mustata si barba bogate. Parul care creste in sus, pe bot, ii confera fetei aspectul de crizantema. Trufa neagra, dar la cainii la care roba este de culoarea ficatului (maro), sau au marcaje de aceasta culoare, trufa este maro inchis. Partea superioara a trufei trebuie sa fie la acelasi nivel sau foarte usor mai jos decat marginea pleoapei inferioare. Narile sunt larg deschise. Trufa orientata in jos, precum si narile stramte sunt defecte.
Botul: Este de lungime buna (in armonie cu lungimea capului), patrat si scurt. Nu are cute. Partea anterioara este plata, bine imbracata in par, si are o lungime de 2,54 cm de la extremitatea trufei la stop. Este drept sau usor ascendent. Pigmentatia botului trebuie sa fie cat mai uniforma posibil. Buzele sunt bine afrontate.
Dentitia: Maxilarele sunt de lungime egala sau usor prognatism inferior. Gura este mare.
Ochii: Mari, inchisi la culoare si rotunzi, bine departati, dar niciodata proeminenti. Expresie prietenoasa. La cainii cu roba sau marcaje maro sunt admisi ochi mai deschisi la culoare. Albul ochilor(sclerotica) nu este vizibil(a).
Urechile: Mari, pavilionul este lung. Urechile sunt purtate cazute, inserate usor mai sus de nivelul superior al craniului si sunt atat de bine imbracate cu par incat se confunda cu parul de pe gat.
Gatul, linia superioara, corpul

Gatul
: Bine proportionat, frumos arcuit. Lungimea sa este suficienta pentru un port al capului intr-o atitudine mandra.
Corpul: Lungimea corpului intre greaban si punctul de insertie a cozii este mai mare decat inaltimea la greaban. Spatele este drept. Salele sunt bine legate si solide. Pieptul este lat si coborat.
Coada: Formeaza un panas abundent, este purtata vesel, curbata mult pe spate si prinsa sus. Coada atinge in inaltime aproximativ nivelul craniului, ceea ce confera cainelui un aspect foarte echilibrat.
Trenul anterior
Membre scurte si musculoase cu o osatura puternica, cat mai drepte posibil si in armonie
cu latimea si adancimea pieptului. Umerii sunt bine prinsi si oblici.
Trenul posterior
Membre scurte si musculoase cu o osatura puternica. Vazute din spate, ele sunt drepte.
Membrele par masive din pricina parului ce le acopera. Coapsele sunt bine rotunjite si musculoase.
Roba
Parul: Este lung si dens, dar nu este buclat. Subpar bine dezvoltat. O usoara ondulare este admisa. Este
recomandabil ca parul de pe cap sa fie strans.
Culori si semne

Culoare: Toate culorile sunt admise, dar fasia alba pe frunte si la extremitatea cozii este extrem de
pretuita la exemplarele pluricolore.
Miscarea
Alura mandra, miscare armonioasa si legata. Membrele anterioare acopera bine terenul, iar propulsia celor posterioare este puternica, cuzinetii plantari se vad in intregime, in miscare.
Labele: Rotunjite, puternice si cu perinite (cuzineti plantari) solide. Ele par mari datorita abundentei parului.
Temperamentul
Inteligent, activ si prezent, prietenos si independent.



Am vorbit cate ceva despre shih-tzu...acum sa vorbim despre...aparitia lui...care a fost cel mai frumos cadou de majorat primit de la Andrei(frate-miu) si Carmen(viitoare cumnatica)...Prin postarea catorva poze o sa intelegeti cum au decurs lucrurile:D.

VIZUALIZARE PLACUTA!




Ce incerca Carmen sa faca?Hm...Nefiind foarte bine pieptanata in seara aia...a decis sa imi ofere un mic cadou:UN PIEPTENE ....poate ma ajuta cu ceva...:D


Alta parte interesanta...culmea nu am mancat nimic in ziua aia.Carmen ma iubeste foarte mult si s-a gandit la mine oferindu-mi ceva de mancare (Pedigre)buna mancare...dar un pentru mine..pentru un eventual pedigre poate:D.

Zicea ea:"Pentru ca inca mai ai dinti de lapte ...iti dau ceva sa rontzai"...:))



"Si un carnet de sanatate pentru a-ti trece vaccinurile periodice".



"Sa intre vedeta noptii"....


"LA MULTI ANI OANA...LA MULTI ANI BEETHOVEN"


Multe emotii...dar cu siguranta a fost cel mai frumos moment.:D









SPRING-SUMMER 2009 GUCCI





Frida Giannini, designerul Gucci, a prezentat la Milano colectia de primavara/vara 2009 pentru barbati. Modelele florale si imprimeurile flamingo au dat colectiei o nota tropicala.

Modelele au prezentat bluze din bumbac cu modele florale si cravate subtiri cu motive flamingo.



Tinuta de seara, doar pe alb sau pe negru, a beneficiat, de asemenea, de broderii. Singura pata de culoare a venit de la curelele cu agate sau ametist. Culorile vii de la Gucci au contrastat cu tonurile mai inchise sau cu cele neutre, prezentate pana acum de Emporio Armani si Gianfranco Ferre in cadrul saptamanii modei de la Milano.


Jachetele si pantalonii - cu modele florale albastre sau lila - au fost, cele mai multe, stranse pe corp, putine dintre ele fiind largi. Acestea au fost asortate cu bluze in culori indraznete. S-au folosit material ecosez si imprimeuri cu linii subtiri.


Tinuta casual a avut mai mult influente rock. Jachetele militare si puloverele subtiri, din casmir, au avut tente fluorescente. Se spune ca designerul s-a inspirat din stilul trupei MGMT. Jachetele si gentile din piele au avut imprimeuri in stil graffiti, iar pantalonii din bumbac au fost asortati cu ghete pana la glezne.



Ca accesorii, designerul a folosit genti mari si culori vii: cele incapatoare au avut nuante de albastru, in timp ce gentile micute au fost prezentate pe oranj.



















Pantofii din piele de crocodil au avut flori brodate pe varf si pe laterale.







"Ce am vrut sa transmita aceasta colectie a fost un fel de fericire", a spus Giannini, dupa spectacol, conform
Reuters. "M-am referit la ideea de a calatori, un fel de vacanta la tropice... Vara, oamenii se gandesc mult la culori, la imprimeuri, la flori, la pasari flamingo, asa ca am incercat sa mentin toate aceste elemente si sa le raspandesc in colectia mea".