vineri, 27 martie 2009

Volkswagen Beetle

NOUL BEETLE



Cam asa va arata noul Volkswagen Beetle in 2010, cel putin acesta este anul anuntat de germani pentru reaparitia masinii care a pornit un trend. Noul Beetle va fi mai masculin decat predecesorul sau, dar si mult mai sportiv. Motivul acestei decizii este faptul ca masina prezenta este mult prea feminina, iar VW vrea sa se adreseze si barbatilor.

Masina va concura cu Mini si Fiat 500, un grup restrans de masini clasice readuse la viata. Noul model de Beetle a luat in primire tehnologie folosita pe noul Golf si pe noul Audi TT. Un designer de la VW a declarat ca design-ul este foarte complicat de realizat, dar partea buna la Beetle este ca va putea fi deosebit de modelul prezent, pe cand la Mini schimbarile sunt minore de obicei.

Cred ca acesta este modalitatea celor de la VW de a arunca cu putin noroi in BMW, e k intre germani. Mai multe vom vedea doar cu timpul.

A aparut ca si concept in 1994 in SUA, concept creat de centrul de design din California. Masina a avut la baza vechiul Beetle, dar extrem de modern atat ca si tehnologie cat si design. Noul Beetle are motorul racit pe apa si amplasat in fata, folosind astfel tractiunea frontala.


Istoria lui Volkswagen Beetle

Este una destul de lunga care continua si azi. A fost conceputa in 1931 de Ferdinand Porsche si Zundapp, fiind numita “Auto für Jedermann” (masina pentru orice om). Porsche dorea un motor in 4 cilindri, dar Zundapp a folosit unul in 5 cilindri cu racire pe apa. A fost prima data cand numele de “Volkswagen” a fost folosit.

In 1933 Adolf Rudolf a cerut lui Ferdinand Porsche sa creeze un “Volks-Wagen” (masina poporului) care sa poata duce 2 adulti si 3 copii cu 100km/h, dar si sa fie ieftina si simpla. Masina a ajuns sa coste cat o motocicleta.

Masina a inceput sa fie testata in 1935, majoritatea modelelor avand un motor in 4 cilindri montat in spate cu racire pe aer, doar modelul 12 avea un motor in 5 cilindri cu racire pe apa, fiindca asa dorea Zundapp. In timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial a incetat productia, fabricile producand masini pentru folos militar. Cei de la Volkswagen au avut probleme cu Tatra fiindca cei din urma spuneau ca le-a fost furat design-ul.

Modelul postbelic avea un motor de 34 cp care atingea 115 km/h si consuma 7.6 l/100km. Acest model a fost una din cele mai bune modele din categoria sa, concurand cu Mini si intrecand Citroen-ul 2CV si Morris Minor.

Dupa 1950 masinile au suferit modificari estetice minore, adica doar geamurile au fost schimbate, cel dublu din spate a fost schimbat cu unul intreg, iar parbrizul drept a fost schimbat cu unul curbat.

In 1951 s-a folosit si motorul diesel de 1.3 litri. Au fost folosite doar 2 moatoare boxer diesel care nu aveau turbina. Masina a fost testata pe Nurburgring si a atins 0-100km/h in 1 minut, fiind mult mai incete decat benzinarele care atingeau 0-100 in 27 de secunde.

In 1966 au crescut puterea motorului la 50 de cp, iar in 1967 la 54 cp. Masina a fost imbunatatita 1971 prin modelul Super Beetle care era o masina mai noua, mai sigura, mai confortabila si putin mai moderna si mai mare. Din pacate anii ‘70 au dus la decaderea micutului gandacel din cauza japonezilor care ofereau masini mici cu un design si tehnologie doarte diferita de ce producea Volkswagen.

Productia de broscute a incetat intre 1940 si 1945 datorita razboiului. Dupa 1945 la Wolfsburg, apare prima fabrica Volkswagen, in care se dorea continuarea fabricarii deja binecunoscutului KdF.
Pana in anul 1954 productia acestui model deja a ajuns la 1 milion de exemplare. Vazand succesul acestui model, intre 1960 si 1970 inginerii germani dezvolta acest model, inlocuind suspensia pe bare de torsiune cu cea pe telescoape si dezvolta noi motoare de 1200, 1300, 1500 si 1600 cmc mult mai puternice,tot cu puntea motoare pe spate, iar racirea pe baza de aer o inlocuiesc cu racire pe baza de lichid.

Anul 1978 marcheaza sfarsitul productiei de broscute in europa datorita faptului ca au devenit necompetitive fata de modelele aparute atunci (Golf 1, iar pentru curiosi primul model de Volkswagen Passat a aparut in anul 1973). Mentionez ca productia la nivel mondial a incetat in anul 2003, ultimul model iesind pe portile unei fabrici din Mexic.

Acesta este Super Beetle-ul, aparut in 1979.








Un comentariu:

Vilhelm man spunea...

O duminica frumoasa iti doresc!